fredag 24. oktober 2008

Hva sier stjernene???

Det lurte jeg på så da måtte jeg kjøpe Kamille.

Ryddig og dempet.

Jomfruen er forsiktig, praktisk og nøysom.
Hun er en kvinnekvinne som utstråler en sexy uskyldighet.
Hun holder de store følelsene under kontroll og er en perfeksjonist.
Hun må ha et logisk, ordnet og ryddig hjem.
Først da kan hun slappe av.
Rot og uorden kan hun ikke fordra.
Alt skal ha sin plass.
For en mann kan det derfor være glimrende å ha en jomfru i huset (så lenge hun ikke maser på han om ryddingen).
Av til kan jomfruhjemmet virke nærmest asketisk enkelt, sett utenfra.
Unødvendig pynt som tar for mye plass, eller ting som er for dyre og prangende, liker hun ikke.
Hun trives best i omgivelser omgitt av duse nyanser, som duegrått, rent hvitt og beige bruntoner.
Klassisk design er ett sikkert valg.
Får hun for mye ville, sterke farger rundt seg, forstyrrer det hennes indre, mentale likevekt.
Hun har nemelig ett stor behov for å trekke seg tilbake fra verden og reflektere.

Ja, mye av dette stemmer jo.
Når det gjelder rot og uorden, blir jeg rimelig stresset av det, men så er det nå engang sånn da at med 3 barn så blir det til tider rot-
Men, jeg prøver å holde orden og vil ha ting på sin plass.
Fargene stemmer godt, og er godt i gang med å få de fargene jeg ønsker meg, som er brune, beige og hvite toner.
Hadde jeg bare kunne kastet ut sofan, den liker jeg ikke.
Stor og god å sitte i, men fargen stemmer jo ikke i det hele tatt, den er
mørk blå, og ikke meg i det hele tatt.
Men, med tid og stunder og etter litt sparing, da skal den byttes ut til en beige/brun sofa.
Pynt det har jeg da endel av, kanskje ikke pynt men for meg en nødvendighet.
Lysestaker og levende lys i alle varianter, det MÅ jeg bare ha.


2 kommentarer:

Siv sa...

Velkommen tilbake:-)

snowstar sa...

Gøy med blogg, så fin den er.
Jomfruen er deg det.
ha ei fin helg.