tirsdag 9. juni 2009

sommerferieplanen våre






Den 21.6 starter sommerferien vår:) det er ikke mange vakter igjen og ser virkelig frem til 4 uker med ferie og bare gjøre akkurat det vi vil, selvom vi har noen planer som må utføres.
Vi skal bla rive ned to yttervegger, etterisolere, legge på nye panelbord, beise og plattingen skal bygges, nå skriver jeg vi men, det er nok mannen i huset som må gjøre det meste av jobben, jeg kan trå til når det skal beises og terrasse skruene skal på plass, jeg.
I dag fikk vi også ett varmepumpetilbud som vi har takket ja til, så da kommer den i sommer også.

Men, litt ferie skal vi da;0) barna og jeg skal reise til scandic badehotell i Fredrikshavn i en uke, mens mannen jobber.
Vi håper på flott vær så vi kan ta turen til Palmestranden som ikke er så langt fra hotellet, skulle vi bare få dårlig vær, ja, da koser vi oss i badeland.
Shopping vil det jo bli, om barna vil være med mor....
Når vi kommer hjem fra Danmark reiser vi til Lillehammer og til mine svigeforeldres hus, frøkna og jeg skal ut og handle med min mamma, og ha en hyggelig jentedag, da håper jeg også på fint vær, så vi kan ta et glass brus i parken, er det noe jeg savner etter at vi flyttet fra Lillehammer er det parken og byen og det å gå å kikke og at "målet" var parken med ett blad og godt drikke.
Vi blir på Lillehammer en natt, så reiser vi til fjells- Valdres, hvor min svigemor har hytte, da skal vi være der 1 dag, før vi reiser nedover, frøkna skal bli der i fem dager uten mamma og pappa, håper det går bra, hun er ganske så avhengig av oss og blir nok noen natta telefoner med litt tårer, men hun vil jo så gjerne også, og vi vet jo at hun har det bra.
Når vi kommer vel hjem, begynner vi på veggene, og dagene vil nok gå i ett, men håper på ett glass vin eller flere på trappen, og kos med håndarbeid og interiørblader som ligger på vent til de skal nytes i ferien.
Skulle vi være så heldige å få fint vær, ja da sykler vi nok til sjøen for å bade eller tar bilen til en strand litt lengre unna, hvor min vennine har hytte, så blir det både bading, skravling og kos med gode venner.
Sykkelturer vil det nok bli mange av, plukke blomster med minstemann vil det nok bli, og mange late dager i solen håper jeg, i den nye solsengen som mannen holder på å snekre til meg, etter bilde fra ett blad:) snille mannen min:0)

ÅÅÅ, gleder meg til ferien jeg:0)))

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det høres deilig ut! Fint med litt varierte aktiviteter i ferien også:)
Uansett, så er det deilig å kunne styre dagene sine litt annerledes enn resten av året:)

Ha en fortsatt fin dag!
Klem Linda

Sisselshverdag sa...

Deilige ferieplaner :) Du får komme på strikke kafè noen ganger først da ;)

Villa Kos og Kaos sa...

Høres ut som det blir en aldeles deilig ferie!!
Kos dere masse!
Klem fra G-C