tirsdag 7. juli 2009

dette gjør vi for tiden

min hjemmelagde stige, skal se om jeg kan henge en kurv på nederste trinnet, har en ide i hodet mitt men vet ikke om det går enda..
en vegg ferdig, og en nesten ferdig
bilde av bøtten min...

ja, som nevnt mange ganger tidligere er vi i gang med riving, nå er vi kommet litt lengre på vei, skriver vi jeg, men det er jo mannen som holder på mens jeg pusler med mitt inne og aktiviserer minsten.
I dag er isolasjonen og plater på plass og i morgen starter vi på vegg nr 2, så må vi begynne å støpe litt greier til varmepumpen.... spør meg ikke om hva, det er det mannen som styrer..
Mannen har fått hjelp i dag til å ordne med veggen, mor har vært og kjøpt øl og skal kjøre "hjelpen" hjem i kveld;)

I dag har det vært solskinn, men skyer, glad det ikke ble alt det regnet som var meldt.

I morgen starter jeg på prosjekt: rydde kott- kan ikke si jeg gleder meg men det er en nødvendighet, håper jo at rivingen inne skal begynne til høsten og da kan jeg like gjerne starte med ryddingen og bortkjøringen av det vi ikke skal ha.

Stigen, ble den ikke fin?
Er skråskjært i topp og litt i bunn for at den skal ta plant med veggen så er den skrudd fast, neste lage selv prosjekt er tavle med hønsenetting, det gamle vinduet som skal brukes har mannen hentet til meg ute i grisehuset, ja vi har ett gammelt grisehus med møkk kjeller under:)

Men, nå er det tilbake til vaskebøtten, nyinnkjøpt i dag og da måtte den jo prøves, mye finere en plastikk bøttene jeg har hatt tidligere, ble en i svart sink.

Klem i fra Eli

7 kommentarer:

anneskreative sa...

Hei Eli,,,,
Koselig blogg du har,,,,,spennendeog se utviklingen på huset ditt.
Stigen var veldig fin,,,en slik kan man jo ha i hvert rom,,,
ha en fin kveld.
Anne

Sisselshverdag sa...

He he, morsomere å vaske med ei sink bøtte og Durance såpe :) Arti å følge oppussinga deres:)

Anonym sa...

Den stigen din ble bare utrolig flott da. Du kan gjerne lage en sånn til meg også;)
HAr litt av noen prosjekter på gang dere også ser jeg. Hehehe - hva skulle vi gjort uten disse mannfolka våre? Vi sier hvordan det skal være, de gjør det. Og et par ekstra mannfolkhender gjør heller ikke noe.;)
Taket blir som det blir. ER sikker sånn som du sier. Ingen som legger merke til. Bortsett fra han naboen kanskje da...
Så koselig å vakse med en sinkbøtte. OG jeg som drar på europris og kjøper plastbøtter. Æsj, det må jeg slutte med ser jeg:)
Ha en flott kveld Eli. Og ikke glem å sjekke kalenderen din.
Klem fra meg!

Siv sa...

Ja dere styrer og ordner og ting går fremover ser jeg. Flinke er dere:-) Vi er hjemme på dagen i morra om dere vil komme en tur.

Nina i Paradiset sa...

Stigen ble kjempefin!!
Kan ikke si at jeg misunner deg rydding av kott da...
Har selv to rom i kjelleren som har angst-faktor over seg, men jeg mangler kott....!
Håper at min kjære kan begynne på bod-prosjektet til høsten. Vi trenger nemlig LITT hylle og oppbevaringsplass der nede!!

Bestemor hadde en sånn bøtte, men jeg aner ikke hvem som fikk den av mine to tanter.... :(

Kjekt med handy-menn da! :)

Anonym sa...

Hvordan føles det å være så mye opptatt da?;) Neida, tuller litt meg deg. Er nok litt slitsomt også. Men du srev august begge ganger. Regner med at du mener juli og august, siden du nevner september seinere? Hehehe....det verste er at jeg tror vi er opptatt både 8 og 15 august. Det er midti ferien vår og vi prater om å dra til Danmark en tur. Tommy vet ikke helt da. Mulig også at vi skal ha en sommerfest den 8 også, som vi har planlagt en stund sammen med Charlig og Lars.
Hmmmm..... Kan vi ikke bare se det an litt? Mulig vi er hjemme hele ferien og da er det jo ikke noe problem:)
Ha en flott dag og helg. Håper været blir litt bedre snart...
Klem fra meg!
PS: Sant gulvet er fint? :) Gleder meg når vi er så vidt at det skal legges...

irina sa...

Jøss her går det unna. Flittigbi.
For en vakker vegg den gammle var.
her plasker det ned MYE !!
men jeg håper at hvor du enn er i helga så får du solskinn !!

Klem