søndag 23. august 2009

endringer



og hit skal vi i morgen, har lenge lovt barna at vi skal ta en kveldstur hit, det er jo "landmerke" når vi kommer sørfra og er på vei hjem.
Dette er fredstjernen som Vebjørn Strand har stått for og i vinhyllen ligger en fredsstjerne vin, tror den er 5 år gammel og det var litt av ett styr for å få tak i en, siden den kom ut i ett begrenset antall.

Ang endringer; ja, som jeg har nevnt før, mannen og jeg har det med å ombestemme oss, og til tider så er det godt.
I utgangspunktet skulle vi lage ett ganske så stort bad der vi hadde tv stue pluss det vi i dag har som bad, men nå blir det noe annet.
Min datter har i forbindelse med rivingen av 2 etasje som nå starter snart, flyttet ned i gamle stua, og da kom ideen, hvorfor ikke la henne få ha rom nede, så bygger vi ut badet litt, det har vi ,mulighet til, ok, badet blir mindre enn tenkt men ikke så lite at vi ikke kan "leve" med det.
Og i 2 etasje blir kottet og gamle rommet til frøkna rivet ned og blir til en stor tv stue, ser for oss dvd, nintendo we og sånn der oppe.

Så da, når rivingene begynner, (bare vi får beiset ferdig ute) starter vi på rommet til minsten og kottet pga gulvdragere de skal gå over hele, av en grunn som det er snekkeren som har peiling på, jeg bare nikker og sier ok jeg;)
Rommet til minsten trenger også en stor make over...(trodde jeg hadde noen bilder men det får komme i morgen)
Rommet til frøkna skal få noen få endringer før vinduet skal byttes til sommeren, men der inne er det hvitt og greit.

Ja, så sånn er ståa her i gården, helgen har vært flott hittil, fikk endelig gå ut i dag og det var herlig, jeg og barna tok en sykkeltur med stopp på kosekroken, for å se litt denne gangen.
Når vi kom vel hjem, så dro frøkna og mannen tilbake til kosekroken og kjøpte gave til mor, hmmm.... tror jeg vet hva det er, ønsket meg det selv, når vi var der første tur. (Sissel; kjedelig at du vet hva gaven er før meg, jeg "elsker" pakker men hater å vente...)

Ha en god natt alle som er innom og flott søndag

Klem fra Eli

4 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Bøkene du har kjøpt er fantastiske. Bra at du fikk dem i hus for nå er de utsolgt flere steder.
Menn ombestemmer seg like ofte som vi bestemmer oss for noe. Å her i huset har jeg sluttet å høre på mannen når han har bestemt seg for jeg vet at plutselig så har han bestemt seg for noe annet:)

Guttemamma sa...

Hei du!! Godt å høre at du er på beina igjen!! Jeg pleier å sette hjerter på tråd avleggerne rett i jorda,men det går mye fortere å få røtter om du setter de i vann først...ha en herlig søndag, her er det kremt..så som så med formen...slitsomt med disse 40-årslagene assa...
klem

Anonym sa...

Hei Eli:)
Godt å høre at formen er bedre. Og sykkeltur til Sissel var nok ikke dumt. Der inne finner man alltid noe man ønsker seg.:)
Forandringer hører med. Aner ikke hvor mange ganger vi har forandret mening. Godt at vi ikke kjøpte prosjektor da vi ønsket å gjøre om kjellerstua til minikino;) Passer ikke akkurat inn her nå. Må ordentlig i gang med pyntedill før jeg får blogget hele greia her. Orker ikke så mye i dag. Piffen dro med danskene;)
Ha en flott dag videre.
Klem fra meg!

M sa...

Nydelig fredsstjerne.
Hyggelig med endringer, kanskje vi får se litt på blogg?
Klem,M