søndag 30. august 2009

ett smell på dagen....:(

Bilde er av kaken min sønn hadde med i barnehagen på sin dag.
Min kaka ble det ikke noe av, får si som minsten på 4 år: Mamma, torden slokket kaka.
Men, det mente han at torden slukket alt også komfyren.

Jeg og ungene hadde vært en tur på storsenteret en tur og skulle kose oss med kaker og pizza når vi kom hjem.
Kaken står i ovnen, solen skinner, så smeller det og hele huset rister og blir mørkt.
Ute ryker det i trafoen som står hos nabo og tenker at ja, ja, det vil ta en stund før vi får lys igjen.
Eldstemann som sitter på pcen oppe skvetter ganske så mye og løper ned, han skal prøve å skru på lampettene, han har ikke skjønt at lynet har slått ned utenfor, da freser det stygt i lader til pc og hele huset lukter svidd.
Så der røyk den, heldigvis så er ikke pc koblet til lader-

Etter en stund reiser jeg i butikken og henter min datter som er hos min datters vennine, kjøper engangsgrill, pølser og lompe, og min vennine sender med meg boller i en pose så vi fikk kost oss litt:)
Og grilling på trappa er kjekt det også, ungene synes nå det er stas da:)

Når lyset endelig kommer tilbake kan vi konstantere at det gudsjelov bare er en pc som er ødelagt og lader til pc.
Så da får eldstemann få seg ny pc og mor ny lader-

Så dagen kan man trygt sitt endte i en kraftig salutt for mor som hadde bursdag.

Vi bor på ett veldig utsatt sted, her er det mange høststormer, så pynt på trappa, det sluttet jeg med for noen år siden da jeg hadde opplevd flere ganger at det ble slengt rundt i hagen når vindene ulte.

Nå blir det snart pizza som vi skulle hatt i går, men hjemmelagd pizza smaker litt godt på en søndag det:)

Klem fra Eli

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å fy flate Eli, har ikke fått med meg noe av det været jeg.
Gudskjelov for at det gikk bra med dere.
Snakk om å få en skikkelig salutt på bursdagen sin a;))
Forresten - ble vi enig om fredag den 11 eller fredag den 18?
Klem fra meg!

Anonym sa...

Oj oj oj, for en bursdagssalutt!
Godt det gikk bra! hvor bor dere?
Kaken til sønnen din var supersøt!
Så dere hadde vært i dåp hos Lise, hva heter lille tulla hennes?
Ha en fin søndagskveld!
klem
ann-christin

Siv sa...

Gratulerer med dagen som var:-) Godt det ikke ble mer skade da. Håper dere alle har det bra, klem.

Guttemamma sa...

Synes dte hørtes litt skummelt ut jeg,Eli...ikke så glad i lyn og torden...neste år blir det kake vettu:-)

Sisselshverdag sa...

Slapp iallefall unna styggværet i helga. Vi sees snart. Herlig sjokoladekake, sparte en bit til meg??