søndag 29. november 2009

ha en fin søndag



her er lyset tent, frokosten er spist, barna er våkne og to er alt ute og leker-
Eldstemann, minstemann, besøkshjemsgutt, og jeg skal i kirken i dag og få 4 års bok og min eldste skal lese eventyr for barna-
Huset er rødt og hjerter og lys preger vårt hjem nå og til etter jul, for meg så må julen være rød, og hvit, og det er den også.
Julegaven til meg og mannen ble bråbestemt i går, det må bli ny oppvaskmaskin, den vi har vil ikke være med oss mer, men skal ikke klage den har gjort nytten sin i mange, mange år og var nå klar for å byttes ut, men fysj så kjedelig det er å vaske opp-

Nå skal jeg dille og ordne litt mer før vi skal gjøre oss i stand til å gå i kirken-

I morgen er det en spennende dag, vi skal ha megler på besøk, ikke pga salg, (tror vi), og ikke pga lån, men fordi vi ønsker å vite hva det ligger på nå, blir det bra så kanskje vi ser etter noe annet, men tviler ikke mye fristende å låne mer penger-

Ha en fin 1 adventssøndag

Klem fra Eli

5 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Hei Eli! Tenkte faktisk på deg her ein dag? Har litt problemer med å huske alle frå kvarandre, eg er så fersk veit du ;) Bloggen min var 2.mnd. sist veke :) Men eg har sakna deg! Kjekt du vil besøkje meg! :) Spennende med takst på huset? Men først er det no i alle fall adventstid! Håper du finn alle juletinga dine, eg bar ned kassene frå mørkeloftet i går, -eg hadde faktisk gløymt kor mykje fint eg hadde... Ha ei fin desemberveke!

Klem frå Elin :)

h.espe sa...

Hei vennen!
Ja, da er adventslysene tent - er det ikke koselig vel??? Ser forresten at du har akkurat samme sink fat til lysene dine som jeg har ;o)

Nå skal jeg til å pakke inn 24 kalender gaver. Jeg og min søster har i en årrekke laget adventskalender til hverandre. Synes det er så kos ting å gjøre. Ja, faktisk, så her jeg og min søster startet tradisjon om å lage adventskalender til mamma også, hun er over 70, men gleder seg stor over dette :o) Det er jo lov å være barn nå i disse førjulstider, og ingen blir for gammel til det..

Ha en herlig adventssøndag!

Goklem fra Hildegunn

Guttemamma sa...

Det blir spennende,Eli! Så ble det advent,hvor ble november og høsten av..??? En deilig tid vi går inn i, har pyntet her i helgen,vært på julegateåpning og drukket gløgg. Går det bra hos dere og minstemann?? Tenker på deg vettu...
klem

Synnøve sa...

Så fin adventstake du har.
Kjedlig og vaske opp kopper for hånd. Oppvaskmaskin er et must :))

Så flink mannn du har som lager sprossene selv.
Skal bli spennende og se hva dere finner ut etter mekleren har vært på besøk.
Ha en kjempefin mandag, Eli.
Her har jeg tent opp i ovnen for det er 10minus ute,brr. Koser meg med blogging og frokost tv.

Mia sa...

Heia Eli! Endelig er jeg her for å takke deg for den helt fantastiske gaven, som dumpet ned i postkassen min her forleden dag! For en gave! Jeg ble helt mållløs... og veldig, veldig glad. Du har sendt meg nettopp slike ting som jeg så godt kan like; flotte bruksting, vakkert utført og i nydelig materialer. Har du strikket kluten selv...? Jeg har lenge ønsket meg en slik en. Tusen takk for alt sammen! Og nå er de å se i bloggen min også.