mandag 19. oktober 2009

hverdagsbord vs "festbord"

Hverdagsbordet vårt, lykt fra zanz og norgesglass med hverdagsbestikk


bildene taler for seg selv i dag, tror jeg;)

Helgen har gått fort, men gjør den ikke alltid det(?)
Iallfall når man er sammen med gode venner, solen skinner og det er flott høstvær.
Fredag kom og gikk, og huset "innholdt" oss, pluss tre tenåringer og vår egen, de okkuperte 2 etasje og spiste, pizza, potetgull og drakk ett lass med brus og lap toper i fanget og sovnet kl 6 og kl 13 ble de "jagd" ut så mor fikk ordnet til besøk.
Da kom min gode vennine, hennes barn og mann, vi spiste raclettmat som er favoritt her i huset, da har vi røkte pølser, kyllingfilee, ytrefilee, ost, sopp, paprika, mais, tomater, tatziki og poteter og godt i glasset. Og alle blir gode mette.
Etter mat ble det mye prat, gutta om snekring og maling og vi jentene om alt mulig og om hvor neste års sommerferie skal gå, og vi ender nok opp med Spania denne gangen:)
Søndag var rolig, lille frøkna hadde overnatting (min vennines datter) de var ute og inne og koste seg i lag-

Nå er det ny uke og jeg har ingen planer, eller jo det har jeg, bli ferdig med litt strikkeprosjekter er godt i gang og strykkebrettet innholder "lapper" som dampes opp....

Ha en flott uke!

Klem fra Eli

3 kommentarer:

Guttemamma sa...

..kunne godt vært gjest hos deg ser det ut som....god uke og klem til deg

Sisselshverdag sa...

Bare si ifra, jeg kommer jeg, raclett har jeg aldri smakt, men det ser kjempegodt ut.
Du MÅ bare lese bloggen min...har vært og hørt på Tine Solheim i kveld;)
Sees i morgen på strikke kafè

h.espe sa...

Mmmmmm, dette så jo veldig godt ut!!!

Ja, da er det langt på natt, og jeg skulle ha hvilt hodet på puta for lenge siden. Har stått på og jobbet i hele kveld, og først nå får jeg titte litt innom bloggen.

Så koselig at du vil bestille skilt. Jeg ordner selvsagt et Maison skilt også, husker du nevnte det i høst... Pakke kommer plutselig i posten!!!

Nattaklem fra meg