lørdag 3. januar 2009

planene for 2009


Ett bilde av mine marmeladeglass som står på kjøkkenhyllen, de lyser fint opp der.

Noen av planene har vi alt kastet oss ut i, vi har vært late alt for lenge, men er jo godt også da, siden huset vårt skal oppgraderes endel enda, selvom mye er gjort.
Nå har gubben og jeg en tendens til å tenke, tegne, lure og fundere og ombestemme oss mange ganger før vi blir enige, jeg har mange tanker og alle er ikke gjennomførbare, så da må det alternativer til.
Uansett så er vi da kommet litt i gang, på rommet til frøkna er ett skap revet ned, nå skal jeg male der det sto og male skrivepulten hennes og ommøblere litt så er vi ferdige med det rommet,døren skal også males men det tar jeg når de andre dørene er på plass i 2 etasje, vet ikke helt om den skal byttes ut,når det andre er ferdig.
Gubben skal begynne på gangen nede, der skal fliser fjernes,nytt gulv legges og nye fliser legges på, vi skal ha like som vi har i yttergang.
I ytterste gangen har vi ett stort skap som går fra den ene veggen til den andre, det er i høyglans rød.... helt greit når det rundt er hvitt og når man er vant til fargen, men skulle gjerne ha byttet det ut, men det er ikke aktuelt, enda, tror det blir bra når vi får det dit vi vil ha det.
Når gangen er ferdig skal vi så smått begynne på rommet vårt, der skal alt rives ned og sengen vår skal gubben bygge selv, og skal bygge noen skap også, så da tar det litt tid.
Tegningen til sengen er lagd etter en modell fra en seng på ett hotell vi var på for mange år siden, og den gangen sa vi begge til oss selv; Sånn skal vi ha!

Sommerplaner har vi også, må få ferdig fremsiden av huset, og lille huset, der skal jeg male innvendig, det er ett hus mannen min satte opp til meg, mens jeg var i Spania uten mann og barn i fjor sommer (14 dager), det huset er mor sitt krypinn, nå er det stort sett 13 åringen og hans kompiser som overtar der om sommeren, de sover der ute hele ferien.
Så skal hagen pyntes på og flere stauder må ned i beddene, og varmepumpe skal monteres.

Med andre ord arbeidsledige blir vi
ikke med det første....
Men, når barna er store og vi fortsatt "realativt" unge, da skal vi kjøpe oss bobilen vi vil ha og reise rundt i Europa!!!!

Nå nyter vi bare drømmene våre og få satt de ut i livet og at vi har hverandre, barna, ett hjem og er friske og raske.

3 kommentarer:

Bette sa...

Takk for hlsen! Koselig at du var innom meg!
Kos deg med helgen,så sees vi nok snart igjen;o)

-Bette-

Siv sa...

Virker som du og B er et godt team og det er bra:-) Ikke stress dere helt bort nå da;-) Klem.

Anitas hus sa...

Hei og godt nytt år!
Takk for koselig hilsen på bloggen min:)
Det ser ut til at dere har nok å henge fingrene i fremover^^,)
Ja, ja man blir i allefall ikke arbeidsledig når man har hus, tjihi^^,)
Ha en fin uke!
Klem:O)